Dag zeggen! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Sharon Doldersum - WaarBenJij.nu Dag zeggen! - Reisverslag uit Bukomansimbi, Oeganda van Sharon Doldersum - WaarBenJij.nu

Dag zeggen!

Door: Sharon Doldersum

Blijf op de hoogte en volg Sharon

08 April 2014 | Oeganda, Bukomansimbi

Over de helft! Als ik terug kijk is de tijd voorbij gevlogen! Ik moet zo nog mijn koffers inpakken (kom ik zo op), maar zal eerst even vertellen hoe onze afgelopen week is verlopen.
We wilden vorige week dinsdag naar de sportdag, maar die hebben we helaas niet kunnen vinden. Dus besloten Susan en ik (Daan lag nog even na te genieten van maandagavond, welkomsetentje voor twee nieuwe meiden) even te gaan wandelen. Even de buurt bekijken. Dat was leuk om even te doen en we sloten af met een lekker chapatti en rolex! Aanrader!
Woensdag hadden de kinderen wel gewoon les en dus konden wij ook onze lessen geven. We zijn bezig geweest met keersommen, zowel in p2 als in p4. En dat was erg leuk. We hadden buiten ballon neergelegd met keersommen en de kinderen moesten de keersommen gaan leggen met materialen van buiten. Bij p4 hadden we antwoorden op de ballonnen gezet en moesten ze er keersommen bij bedenken. Dat ging allebei erg leuk, ze waren erg enthousiast en fanatiek. We wilden ’s middags voor gaan bereiden voor de volgende dag, alleen werd ons verteld dat volgende week (inmiddels deze week) de examens gaan beginnen. En dat betekende dat we sommige klassen nog maar één keer les zouden gaan geven. Dus hebben wij vorige week donderdag al afscheid genomen van de eerste groep. Ze hebben allemaal een hand getekend met hun naam erbij, zodat wij iets hebben om te bewaren. P6 konden we nog wel lesgeven en we hebben ‘Who am I’ gespeeld. Dat was echt heel leuk. We hadden namen van leerkrachten gebruikt en ze moesten dus raden wie ze waren. Zij en wij hebben erg gelachen, zelfs een leerkracht heeft nog mee gedaan, erg leuk! En toeval of niet, de leerkrachten hadden na de lunch een ‘meeting’ in ‘ons’ lokaal en dus konden wij direct vertellen dat wij alleen volgende week (nu dus deze week) maandag en dinsdag nog op school zouden zijn.
Vrijdagochtend hebben wij nog twee andere scholen hier in de buurt bezocht. Bij de eerste school voelde het af en toe een beetje ongemakkelijk, omdat de leerkrachten weinig tot niets zeiden. Maar het was wel interessant om te zien hoe hun school eruit ziet en welke materialen zij gebruiken. We hebben een kleine rondleiding gekregen en zijn daarna doorgelopen naar de tweede school. Een kleine school waar we erg vriendelijk werden ontvangen en ook hier kregen we een kleine rondleiding. Hele kleine lokalen met soms in verhouding iets teveel kinderen. Maar wederom erg interessant om de verschillen tussen de scholen hier te zien. Deze school is zo vriendelijk geweest om geen normale opstapjes voor de klaslokalen te maken, waardoor we soms echt meer dan een halve meter omhoog moesten stappen om het lokaal in te komen. En aangezien we onze zwaar bepakte tassen (voor Masaka) op onze rug hadden, was evenwicht houden best wel even een dingetje…
Na de bezoeken zijn we met de volle taxi naar Masaka gereden om daar eerst heerlijk te gaan genieten van Belgische frietjes! En vervolgens hebben we de rest van de middag aan het zwembad gelegen. We zijn blijven samen bij het backpackershostel van Masaka, waar we de avond bij het kampvuur hebben doorgebracht. De volgende ochtend regende het, maar gelukkig klaarde het in de middag op, waardoor we nog heerlijk van de zon hebben genoten. Zondagochtend besloten we weer terug te gaan, met z’n 4-en op één boda! Na een tussenstop bij Plot 99 namen we een taxi naar Bukomansimbi.
Gisteren hebben we weer afscheid genomen van twee groepen. P4 wilde wel handjes voor ons maken, maar dan moesten we ook iets voor hun tekenen. Dus Suus en ik hebben erg ons best gedaan op wat zelfportretten. Jammer maar helaas zijn hier geen foto’s van….. Aan het eind van elke les hebben we de groepen wascokrijtjes met een ballon meegegeven en daar waren ze allemaal erg blij mee!
Vandaag hebben we afscheid genomen van de laatste paar groepen. Nu is stage dus echt voorbij! Ook hebben we de leerkrachten bedankt met kool, paprika, tomaat en ui voor bij het eten. Daar waren ze erg blij mee! Zo simpel kan het zijn!
Vanavond is ons afscheidsetentje, want morgen vertrekken we uit Bukomansimbi. Het reizen kan bijna beginnen! We gaan naar Entebbe, om daar te gaan solliciteren en vanaf Entebbe zullen wij hopelijk veel en vooral veel mooie dingen gaan zien! Ik heb er heel erg veel zin in, maar vind het wel een gek idee dat stage alweer voorbij is. Maar ik heb er enorm van genoten, ik zal de kinderen nooit vergeten! Dus ik ga mijn koffers maar eens inpakken!
Ik heb geen idee wanneer ik weer een blog ga schrijven, maar dat zien jullie vanzelf!

Heel veel liefs!!

  • 08 April 2014 - 14:49

    Veronique:

    Hoi Sharon, die stage is inderdaad supersnel gegaan. Maar je schrijft "we gaan naar Entebbe en beginnen daar te solliciteren", wat moet ik me daarbij voorstellen? Hier alles oké, ik spreek je moeder zaterdag weer want dan ga ik bij haar op verjaardagsvisite. Ik moet het gemis van haar oudste dochter toch een béétje goed maken, haha. Ik heb begrepen dat je ouders over 10 dagen nakomen in Oeganda, leuk!!! Veel succes en veel plezier met wat je allemaal nog gaat doen, en laat me even weten wat dat "solliciteren" in houdt, want daar ben ik toch wel erg benieuwd naar!

    Groetjes, Veronique

  • 08 April 2014 - 15:21

    Nianli:

    Hallo Sharon,

    Zo dat is hard gegaan daar met jullie stage.... vanavond afscheid nemen en dan..... eerst solliciteren hier in nederland en dan lekker rondreizen.

    Geniet daar vooral van en pas goed op elkaar.

    Lieve groet van ouders en zusje Daniëlle

  • 08 April 2014 - 20:06

    Maloi:

    Hey sharon!

    Nu alweer voorbij daar. Wat zal het lastig zijn dat afscheid nemen. .je hecht je toch aan de kids.
    je hebt een fijne manier van lezen. .tis net dat ik dr bij ben!

    Hier alles goed. Thijs is flink ondeugend aan het worden. .wel erg leuk. De baby doet het goed. We zijn alweer 24weken zwanger van onze truus! Jaja..een meisje.
    Geniet straks lekker van je familie!
    We houden de site in de gaten!

    Dikke knuffel jacco malou en thijs

  • 18 April 2014 - 13:38

    Ineke Santman:

    Hoi Sharon,
    Waarvoor je kwam zit er al weer op, nu genieten van wat vrije tijd en nog meer dingen zien....
    En van je familie natuurlijk. Wat fijn dat je een gedeelte van deze reis samen met hun kunt gaan delen. Ze zijn onderweg.....als t goed is.
    Geniet nog van alles! En iedereen!
    Hartelijke groeten, Ineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Bukomansimbi

Sharon

Actief sinds 25 Jan. 2014
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 16574

Voorgaande reizen:

20 Februari 2014 - 20 Mei 2014

Oeganda

Landen bezocht: